A la nostra escola la tutoria marca el nostre estil.

Aquest any hem dedicat tot el matí del primer dia de classe a fer tutoria. Hem fet pinya, que és el logo d’aquest any, i hem fet activitats de cohesió de grup. Per als alumnes de primer ha estat un dia diferent, una oportunitat per a conèixer els companys amb els qui passarem els propers dos anys, una manera de començar el curs especial i motivadora. Per als de segona, una manera de re-connectar amb els companys després de l’estiu, i reforçar lligams en la recta final de la nostra estada a l’escola.

Vam escalfar motors fent petites activitats de presentació originals i divertides, i després activitats de confiança (caminar o córrer amb els ulls tapats no és fàcil, com podreu veure en els vídeos adjunts). Vam seguir amb jocs de comunicació, i al final vam fer una valoració del matí i uns desitjos de cara al nou curs que comença.

Però només fem activitats de cohesió de grup? No, fem activitats de dimensió interior, ens dediquem unes estones a nosaltres, fem assemblees de classe per parlar de les coses que funcionen i de les que cal millorar. Pactem sortides universitàries (com la de la UB aquesta tardor, que vam complementar amb una visita a la Borsa de Barcelona), i xerrades i tallers d’altres universitats, per tenir una oferta més àmplia.

I també treballem els valors socials, com l’anada a Càritas a portar aliments l’últim dia de desembre abans de les vacances de Nadal. Valors Escola Pia.