La setmana del 16 al 25 de novembre va tenir lloc la setmana de la ciència. L’escola també hi va participar organitzant uns tallers al primer cicle d’ESO i un cicle de conferències al segon cicle i batxillerat. Els alumnes de 1r i 2n d’ESO, aprofitant que és l’any internacional de les energies sostenibles, van treballar els diferents tipus d’energies alternatives a les convencionals i van fer diferents murals que es troben exposats per l’escola. Pels alumnes de 3r, 4t i batxillerat es van organitzar xerrades sobre temes actuals de la ciència pel que fa a la seva aplicació a la nostra societat. A 3r d’ESO, en Jordi Riudavets (director de la Unitat d’Entomologia de l’IRTA) ens va parlar sobre les plagues invasores i el control biològic. Ens va posar de manifest tota la problemàtica associada a la introducció d’espècies forànies als ecosistemes i ens va explicar sistemes de lluita menys agressius que els productes químics per atacar aquestes plagues. A 4t d’ESO, la Sara Serra (ex-alumna de l’escola i actualment estudiant de 5è curs de medicina) va fer una xerrada sobre el funcionament del cervell, fent emfàsi en els sentits de l’olfacte i de la vista. Val a dir que aquest tema és una prolongació del treball de recerca que va fer a batxillerat i que portava per títol: “Un món d’olors”. Finalment, la Jordina Turon (ex-alumna llicenciada en biologia i que actualment està treballant al departament de qualitat i I+D de Semillas Fitó) va fer una xerrada pels alumnes de batxillerat en la qual ens va exposar la importància del control genètic de les llavors i les seves aplicacions. També ens va parlar sobre el funcionament de la recerca dins una empresa i en què consisteix el seu treball diari. Va ser molt interessant pels alumnes poder comprovar la part aplicada dels continguts de biologia estudiats fins el moment.

Departament de ciències