Molts cops, a moltes matèries que fem, tenim el pressentiment que no ens serviran per a res en el futur. Però realment, podem afirmar aquesta resposta? Tot depèn del mètode d’ensenyament que es segueixi a cada centre escolar.

A la nostra escola, l’Escola Pia Calella, som formats per a convertir-nos en persones cultes i per desenvolupar i consolidar nous hàbits d’estudi i treball que ens prepararan per incorporar-nos a estudis posteriors o a feines futures. Tanmateix, no només ens intenten formar per això. També som ensenyats per a tenir capacitat de raonament, per a aprendre a ser crítics i saber compartir les nostres opinions, sempre a partir del respecte, i sobretot, per tenir uns fonaments acadèmics sòlids i molt extensos en tots els àmbits per tal que podem ser persones íntegres, responsables, coherents, felices i plenes de valors ètics i morals perquè així en un futur puguem transformar la nostra societat.

Jo, com a alumne d’aquesta escola, espero sortir-ne ben encaminada cap a on vull estudiar, disposant del màxim d’eines possibles i formació per poder aconseguir entrar a una bona carrera universitària i així poder treballar del que realment desitgi. Però no només vull sortir beneficiada amb l’àmbit professional. Vull haver crescut com a persona quan surti d’aquí. No em refereixo físicament, sinó mentalment. Haver notat com he madurat des que hi vaig entrar a primer de l’ESO fins que hi surti.

De mica en mica, estic aconseguint tot això? Realment no ho sé. Crec que me n’adonaré al llarg dels anys. Malgrat tot, considero que acadèmicament estaré preparada per afrontar batxillerat, però, hauré d’incrementar la confiança i seguretat sobre mi mateixa, ja que són dos elements clau perquè les coses surtin millor, i precisament és el que em falta ara.

Asha Aguilar Quintana