Segons el Ministeri d’Educació, el 19% dels universitaris abandona el primer any i el 43% no acaba la carrera que ha escollit com a primera opció. Aquest resultat és, en la majoria de vegades, per no haver pres una decisió adequada.  Aquestes decisions suposen temps i també diners. Per acompanyar als adolescents i ajudar-los a escollir amb més criteri, aquest any iniciem el programa d’orientació a 4t de secundària en comptes de a 1r de batxillerat.

En general, als alumnes els costa decidir què és el que volen fer quan els toca prendre decisions. No saben què volen estudiar i tenen molts dubtes a l’hora d’escollir. El programa de l’empresa Zeno Quantun que oferim a l’escola, utilitza algoritmes i Intel·ligència Artificial per comparar les competències professionals dels alumnes amb els perfils de més de 1.300 oficis recollits a la seva base de dades. Amés, ofereix un itinerari acadèmic per assegurar el camí fins arribar al camp professional adequat.

El programa consisteix en la creació d’un perfil 360º dels alumnes a partir de la participació i valoració de tots aquells amb qui tenen relació en diferents àmbits i disciplines: família, amics, tutors, docents, tècnics, entrenadors…  L’objectiu és clar: cal ajudar-los a liderar i potenciar el seu futur prenent decisions raonades, amb criteri. Cal incloure informació contrastada del seu entorn proper. Acostumem a prendre les decisions finals des del cor, però també és important aportar valor des del seny.