Nova extraescolar de robòtica i programació.

/, Portada/Nova extraescolar de robòtica i programació.

Aquest curs 2018-19 ha arribat una nova extraescolar a l’escola de la mà del Club Learnick: la robòtica i la programació!

L’extraescolar, que abraça des d’Infantil fins a Secundària, passant també per Primària, ha començat el curs amb les piles ben carregades! Mentre s’ho passen genial, els nens i nenes de robòtica han estat pensant, dissenyant i creant solucions robòtiques per diferents projectes i reptes temàtics! Pirates, llançadores d’avions, cotxes autònoms, jugadors de golf, cambrers… Són només alguns d’aquests robots del futur que han desenvolupat!

Per fer-ho, han hagut d’aprendre quines són les formes de les estructures més robustes, què són els motors i els sensors o com programar-los. A més, han desenvolupat la seva capacitat de treballar en equip i estimulant al màxim la seva creativitat per trobar les solucions necessàries.

De totes maneres, l’extraescolar no és només fer robots, sinó també ser capaç d’escriure i programar codis avançats. Els més menuts d’Infantil han començat treballant la motricitat fina i conceptes com la lateralitat i la seqüenciació construint i programant diferents estructures i robots. A Primària, fugint dels formalismes del codi escrit, han programat els seus propis videojocs mitjançant esdeveniments i condicions. I ja a Secundària, s’estan introduint en el codi totalment escrit per realitzar videojocs avançats!

De cara al segon trimestre, els esperen moltíssimes novetats. Des d’Infantil fins a Secundària, al currículum hi ha més de 20 tipus de kits de robòtica i més de 20 softwares de programació i tenint en compte que amb cada kit de robòtica es poden fer molts tipus de robots, tenen pel davant moltíssims robots a muntar i programar!

Segons en David, coordinador del Club Learnick i instructor dels alumnes de Secundària de l’escola, l’objectiu de l’extraescolar no és fer robòtica només perquè està de moda. Ens explica que l’objectiu és preparar-los per un futur que ja és aquí i en el qual no només necessitaran coneixements teòrics, sinó també la capacitat de portar a la pràctica el que abans només tenien en el cap. Nombroses multinacionals han obert seus a Barcelona i s’han trobat que no hi ha prou oferta de gent amb coneixements de robòtica i programació. No només ho estan demanant a enginyers, sinó també a feines que, fins fa poc, es considerava que no es necessitava formació.

2019-02-01T12:11:36+00:00 Comunitat Educativa, Portada|