Nosaltres, també ens posem la gorra

/, ESO, Portada, SUMMEM/Nosaltres, també ens posem la gorra

Dins de la programació general de l’escola i en l’entorn del SUMMEM, hem anat introduint diferents Itineraris d’Aprenentatge a l’ESO. A 1r, n’hi ha hagut diferents; de caire més científic, meteorologia i meduses; de caire més històric, Com era Calella fa 100 anys; i de caire més humanístic, Nosaltres també ens posem la gorra. D’aquest últim us volem parlar.

Una manera de sensibilitzar les persones és el de donar a conèixer allò que ens pot afectar molt directament i, sobretot, en la salut. Aquest IA parla del Càncer Infantil i, per tant, d’una malaltia reconeguda però poc tractada a nivell escolar. L’Equip de 1r d’ESO hem volgut donar a conèixer aquells aspectes més socials i relacionals que mèdics o biològics. Integrar les diferents associacions que ajuden als malalts i a les seves famílies, a les mil i una accions que es duen a terme al llarg de l’any a tota Catalunya. És a dir, una visió global transportada a l’aula, amb explicacions de diferents famílies amb fills afectats, en Pep i la Carmen, els pares d’en Marc, amb el seu projecte de Shurikans. Creiem que ha estat un èxit ja que hem vist una gran implicació de l’alumnat a les diferents activitats portades a terme.

A classe hem volgut agafar un model «típic» de la lluita contra el càncer infantil: la gorra. L’AFANOC, entitat que compta amb un gran nombre de voluntaris individualment o en la seva Institució, vol que els nens i les nenes que estan essent tractats a l’hospital com el de suport a les famílies a partir dels Xuklis i la seva casa d’acollida, ens ha guiat i ajudat. I, d’una manera absolutament solidària, hem col·laborat en la venda de diferents materials per ajudar les persones i sensibilitzar la Comunitat Educativa. I, creiem que hem ajudat a entendre bé el terme «feliç».

Durant l’IA hem dissenyat gorres, hem fet entrevistes, hem informat pels mitjans de comunicació del projecte que portàvem a terme, hem fet cartells, vídeos, manifests i hem preparat UNA FESTA.

El 17 de maig, malgrat el temps i la pluja prevista, tot l’alumnat va anar a l’escola de Primària i va fer VIURE intensament la il·lusió de la feina feta. Es van preparar per comissions de treball jocs per als diferents cicles d’infantil i primària i van ser «els monitors». Només calia observar les cares de petits, mitjans i grans. Tots s’ho van passar genial. La cirera del pastís va ser al final, la venda de materials solidaris. Allò que varem començar els professors i professores, va acabar essent una festa dels alumnes i de les famílies.

El gran objectiu d’educació emocional es va assolir amb escreix. Ara, ens queda esperar l’any vinent per consolidar-ho.

Equip de SUMMEM de 1r d’ESO

2019-06-14T11:08:11+00:00 Comunitat Educativa, ESO, Portada, SUMMEM|