Recentment han tingut lloc a la nostra escola dos esdeveniments relacionats amb l’oratòria: La I Lliga de Debat Interna de 4 ESO i la II Lliga de debat de Secundària i Batxillerat Escola Pia Calella.

La Lliga de Debat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO i batxillerat debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. En aquesta edició el tema del debat ha estat: La tecnologia augmenta la felicitat?

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

La Lliga Interna de 4 ESO va tenir lloc el dia 24 d’octubre, i el guanyador va ser l’equip format per Anaïs Morro, Arnau Fernandez, Queralt Martinez i Sofia Ceron. La Lliga de Secundària i Batxillerat, en què van participar grups de 1r i 2n de batxillerat i 5 grups de 4t formats a partir de la redistribució de les 20 millors qualificacions individuals, es va disputar el dimarts 5 de novembre. El grup guanyador, de 4 ESO, estava format per Oriol Pont, Ènia Roura, Amira Regrag i Àlex Rodriguez.

Les persones amb les 5 millors qualificacions absolutes seran els representants de l’escola a la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que es realitzarà a la UPF més o menys pel febrer de 2020. Aquesta participació dona dret, també, a una formació en oratòria prèvia, prevista per al gener de 2020.