+ K mates, una nova manera d’aprendre matemàtiques!

//+ K mates, una nova manera d’aprendre matemàtiques!

A la fotografia, la Laia i en Jean Paul, alumnes de primer, estan jugant a un joc anomenat “Passatgers al bus” mentre aprenen a sumar i restar. Mestres i alumnes del Cicle Inicial ens expliquen com treballen les matemàtiques…

El curs passat, els mestres de Cicle Inicial i Infantil vam rebre una formació de + K mates. L’objectiu és l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels NUMBER TALKS (rutines) i MATH GAMES (jocs). Tot això són una sèrie d’activitats i jocs, dirigides als alumnes basades en el mètode d’aprendre a aprendre. Aquest projecte vol desenvolupar el pensament i que els alumnes aconsegueixin verbalitzar les estratègies seguides i els procediments utilitzats.

Quan l’alumne sap explicar el que ha fet ens indica que ha estructurat el seu pensament, el té integrat i per tant, el pot transferir a qualsevol altre escenari o àmbit. La manipulació és el punt de partida de qualsevol aprenentatge. Quan aquesta manipulació va acompanyada de la representació gràfica del que s’ha estat treballant, es prepara als alumnes per poder, quan sigui necessari, introduir la part simbòlica. En un primer moment aquesta part simbòlica pot ser el grafisme dels números i més endavant pot ser l’algorisme de les operacions matemàtiques.

Quins beneficis ens aporta?

Els alumnes no basen el seu aprenentatge en la memorització dels procediments treballats. L’aprenentatge és actiu i significatiu.

Què en pensen el nostres alumnes?

“- M’agrada jugar aquests jocs perquè són divertits i juguem amb tranquil·litat. El joc que més m’agrada és el de Passatgers al bus, perquè fem sumes i restes.” Júlia Triadó, 1r B.

“- M’agraden molt perquè són divertits, i sense saber-ho estàs practicant les sumes i les restes. El joc que més m’agrada és el de La graella del 100.” Tanit Reñé, 2n C.

2018-10-09T10:43:54+00:00 Cicle Inicial|