Inici d’un nou camí

/, Portada/Inici d’un nou camí

La família de la Laia Bosch ens explica com ha sigut l’inici de P3 a l’escola.

Quan la nostra filla va començar P3, erem conscients que era un canvi important per a ella. És cert que venia d’una experiència molt positiva a la llar d’infants, on havia fet els primers aprenentatges, adquirit les primeres rutines i la relació amb altres nens de la seva edat, però tot i així el salt a l’escola de “grans” és un repte important: un nou entorn, nous mestres, nous companys, etc.

Per als pares, aquest canvi l’hem viscut amb la il·lusió d’una nova etapa, confirmant que la nostra filla s’està fent gran molt rapidament, però també amb la inquietud i el dubte de si s’adaptarà bé, si es relacionarà amb els nous companys, en definitiva si es trobarà a gust per gaudir de l’experiència de l’escola i participar de les activitats i continuar el seu creixement personal.

Durant els primers dies i les primeres setmanes, els pares ho volem saber tot. Alguns estàvem acostumats de la llar d’infants on teníem informació diària molt detallada, i a l’escola això canvia. En aquesta línia, valorem molt positivament les reunions d’inici de curs, ja que ens ajuden a conèixer més detalls del que passa dins de l’escola, així com també el fet de poder recollir els nens a la porta de l’aula i intercanviar quatre paraules amb la mestra si cal. En aquest moment és en el que ens adonem que el canvi important ha estat principalment per els nens, però també per els pares.

Aquest primer any a l’escola és molt especial, per l’experiència de la germana gran podem confirmar que el canvi que fan des de l’inici del curs al final és enorme, i per als pares és molt emocionant veure’ls aprendre a tots els nivells. I a mesura que va avançant el curs, aquelles inquietuds de l’inici s’esvaeixen, i la cara de felicitat de la nostra filla i veure que té ganes i va contenta a l’escola és el millor reflex de que tot va bé.

2019-03-08T12:27:42+00:00 Infantil, Portada|