A l’escola tenim molt clar que el futur dels nostres alumnes passarà per la necessitat de ser més competents amb tot el que fa referència a la programació i la robòtica, però també tenim molt clar que si podem presentar aquests conceptes d’una forma divertida i dinàmica , seran adquirits amb una millor predisposició.

Una eina que ens va molt bé per a fer això és el makey-makey, una placa electrònica que ens permet ajuntar la programació d’Scratch (un dels programes educatius més utilitzats per a fer programació) amb el món real (objectes físics que ens envolten i que no estan dins d’un ordinador).

El repte que tenien els nostres alumnes era el de crear un detector portàtil de conductivitat utilitzant materials de papereria i paper d’alumini (reciclat, per suposat). Vam comprovar que un cable de coure és conductor, que un clip metàl·lic també ho és… i que el cos humà també!! I fins i tot una cadena humana feta amb tots els alumnes de la classe també pot ser conductora!!!

Com pot ser això?  Només cal que busqueu algun noi o noia que hagi fet la pràctica i pregunteu-li. A vegades el que ens sorprèn més és el que més curiositat tenim per a saber-ne la resposta…