Com son els Treballs de Recerca de l’escola? El nou format, inspirat en els Treballs de Fi de Grau universitaris, ja no es basa exclusivament en la cerca d’informació, sinó que l’objectiu és intentar aplicar les branques d’estudi teòriques en la realització d’un producte final.

Nosaltres som 3 alumnes de 2n de batxillerat: l’Alba Segovia, l’Ènia Roura i l’Ariadna Olivé; i parlarem de com ha estat la nostra experiència realitzant el treball de recerca.

Vam realitzar un projecte amb 6 nens de la SIEI de l’Escola Pia Calella, que és una classe on treballen amb nens que tenen altres capacitats, d’edats entre 12 i 16 anys. L’objectiu era demostrar que mitjançant un esport, en el nostre cas el pàdel, tot tipus de persones amb diverses capacitats poden sentir-se incloses de manera igualitaria a la societat.

Vam realitzar 4 sessions de vincle i 4 de pràctica de l’esport i finalment vam fer un torneig a les instal.lacions del Pàdel Calella. Durant tot aquest període, vam poder crear una relació propera amb els nens i nenes; creant així un vincle de confiança entre tots nosaltres, més enllà del que es podria haver aconseguit en qualsevol altre projecte acadèmic.

Podem afirmar que, a banda del nostre objectiu final (la realització d’un torneig de pàdel), vàrem poder gaudir d’una experiència única. A més, vam demostrar que dins la pista tots som iguals, tinguem les habilitats que tinguem.

Enfocar el treball de recerca cap a una vessant més pràctica ens va permetre aprendre moltes coses de tots ells, igual que ells ho vàren fer de nosaltres. Hem vist amb els nostres propis ulls que l’esport és una via que afavoreix la integració social, i això té un impacte directe dins la societat. Hem viscut una experiència que probablement no hauríem tingut l’oportunitat de viure abans.

Alba, Ènia i Ariadna