L’Oriol i l’Adrià són estudiants de 4t curs en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a la Universitat Tecnocampus Mataró. Els dos van decidir realitzar les pràctiques com a professors d’Educació Física a l’escola.

Experiència personal: Adrià Terrón Plaza

Cada vegada que iniciem una nova experiència ens envaeixen els nervis i els pensaments de com anirà tot, si serem capaços de fer-ho bé o si aconseguirem connectar amb les persones implicades en aquelles vivències.

En el meu cas, el primer dia no podia evitar pensar si els professors del centre em veurien com una càrrega afegida al seu treball o si seria capaç de posar-me davant d’una classe plena d’adolescents i portar-la endavant. Tot i això, crec que aquesta sensació em va desaparèixer del cap durant el transcurs de les primeres hores, ja que vaig trobar un centre amb un ambient molt familiar, amb un equip docent que em va considerar com un company més i que sempre m’ha tractat d’una forma molt propera des del primer dia.

Al llarg de la meva experiència com a practicant, la Melani s’està encarregant de ser la meva tutora professional, per tant, l’acompanyo durant la realització de les classes d’Educació Física que imparteix als diferents grups de 1r i 2n d’ESO. Altrament, també és tutora de 1r B, així doncs tinc la oportunitat d’estar present a les tutories i en algunes de les hores que es dediquen al projecte SUMMEM.

Parlo de tot cor quan dic que l’hi estic totalment agraït. He après i continuo aprenent moltíssim del seu treball, de la forma de gestionar els conflictes, d’organitzar els diferents grups, d’adaptar-se a les característiques que els conformen i de totes aquelles qüestions que ha de tenir en compte un professor. Sempre que algun aspecte sobre la seva feina m’ha despertat la curiositat, me l’ha explicat de la millor manera, com per exemple què fer quan tenim un alumne lesionat que no pot fer classe pràctica, com actuar quan la classe no està funcionant de la forma esperada i altres preguntes que m’han anat sorgint al llarg d’aquest temps.

Experiència personal: Oriol Venteo Fernandez

Jo personalment vaig escollir fer les meves pràctiques en l’àmbit de l’ensenyament perquè ja tenia força clar que en un futur em vull dedicar a això. I ara, passades vàries setmanes a l’escola, puc dir clarament que sí ho vull.

En primer moment vaig haver d’adaptar-me a una escola completament desconeguda per mi i a una manera de fer diferent a la que vaig veure jo com alumne però no em va costar gens adaptar-me ja que tant els alumnes com els professors ho van fer molt fàcil. En tot moment m’he sentit un més. Sobretot pel que fa als alumnes, una preocupació era que a mi no em tinguessin gens en compte per ser un professor de pràctiques, però en cap moment ha sigut així, tot el contrari, m’han respectat i han pogut fer que sigui molt més fàcil tot i els hi estic molt agraït a tots ells.

Estic en totes les classes amb en Xavi, el meu tutor professional del centre, qui m’està ajudant i guiant en aquest aprenentatge. Sobretot en la primera fase, la d’observació, és quan més he estat pendent del meu tutor, observant com fa les classes i també observant a tots els alumnes. A diferència del meu company, l’Adrià, estic amb 3r i 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. De cada grup aprenc diferents coses ja que en tots ells els alumnes són molt diferents i també el que es treballa amb cadascun d’aquests grups canvia. Tot i això, de tots ells en trec un aprenentatge molt positiu.

En conclusió, el meu procés de pràctiques està sent molt agradable i profitós. Estic aprenent tot allò que crec que s’ha d’aprendre en aquesta etapa de la meva carrera universitària. Aprofito per donar les gràcies tant als professors, en especial a en Xavi, i a tots els alumnes, per fer d’aquesta experiència un record molt maco, tant que em fa pena que en poques setmanes s’acabin les meves pràctiques.