Aquest curs, les aules d’Infantil a l’Escola Pia de Calella han reduït el nombre de taules per aula. Aquest pla de reestructuració del mobiliari s’adequa a les metodologies pedagògiques que segueix l’escola, com treballar a través d’ambients, d’espais d’aprenentatge i el treball cooperatiu, amb l’objectiu d’aconseguir uns ambients agradables, motivadors i cuidats que converteixen les aules en una eina educativa per als infants.

Les aules han estat dissenyades tenint en compte cinc àmbits:

• Àrea per a activitats expressives,
  • Àrea per a activitats recreatives i imitatives
  • Àrea per a conversa, reunions i lectura
  • Àrea per a activitats perceptives, lògiques i lingüístiques
  • Àrea per a activitats motores.

Aquest canvi ha servit per reorganitzar els espais amb un enfocament educatiu on es tenen en compte aquestes cinc àrees dins l’espai, on les aules canvien de mobiliari en funció de l’activitat.  Aules més versàtils les quals promouen una idea escolar no jeràrquica, on tots som iguals dins de l’aula. Aquests nous espais permeten el desenvolupament d’activitats diverses i faciliten el treball autònom i cooperatiu dels infants.

A més hem comprovat que a la classe hi ha més silenci. “El fet que es puguin moure per l’aula amb més llibertat, i de forma més activa, fa que estiguin més calmats”.