A P3 des de fa unes setmanes que hem començat a treballar mitjançant diferents espais d’aprenentatge. I què són els espais d’aprenentatge?
Aquests espais són bàsicament una manera diferent d’organitzar els alumnes i l’aula. Es pretén que tant l’espai com els materials que s’ofereixen els hi serveixin per construir un lloc d’aprenentatge que sorgeixi espontàniament. Per això son els infants els protagonistes i els constructors del seu propi procés d’aprenentatge. Aquests espais permeten organitzar de manera diferent l’alumnat i l’aula. L’objectiu és que, amb els materials que s’ofereixen, cada infant pugui construir el seu propi aprenentatge de manera espontània.
A l’escola dividim l’aula en quatre espais i són els i les alumnes els que quan arriben al matí escullen a quin espai volen anar. D’aquesta manera també donem lloc a una entrada tranquil·la. Els nens i nenes van arribant a l’aula i una vegada s’han tret la jaqueta i s’han posat la bata van a l’espai que volen. Així la mestra pot estar pels infants que van arribant i també permet que els nens i nenes que necessiten més estona per entrar ho puguin fer tranquil·lament i sense pressa.
Les propostes les canviem cada setmana i estan programades i pensades amb anterioritat i també estan vinculades amb els continguts que anem treballant cada dia. Aquest trimestre hem presentat els següents espais:
- Motricitat fina: treballar el domini de la mà, la destresa, la tonicitat dels dits, la precisió, la força… i la coordinació òcul-manual.
- Minimon: combinació de moltes “peces soltes” per a crear una història, una situació real o inventada per l’infant o per l’adult que ofereix molts beneficis, parlar i dialogar i escoltar els altres, crear històries i imaginar…
- Artístic: fomentar la creativitat, la imaginació i la manipulació de diferents tècniques plàstiques.
- Manipulació: experimentar amb diferents materials i textures, fer transvasaments…
Els infants de P3 en gaudeixen molt! Mireu aquestes imatges…