A l’escola, estem acostumats a tenir cares noves a les aules. Cada curs tenim diversos estudiants universitaris en pràctiques. Alguns hi estan diversos mesos i acabant formant vincles amb els alumnes, de primària i també de secundària. Li vam demanr a l’Aina, si podia compartir amb la comunitat educativa la seva experiència:

Em dic Aina i sóc estudiant de 4t d’educació primària, especialitzada en educació musical a la Universitat de Blanquerna. Aquest any, he escollit l’escola Pia de Calella per fer les últimes pràctiques de la carrera. Conec les escoles Pia per referència però mai havia tingut l’oportunitat de conèixer-les de primera mà, per això, quan he vist l’oportunitat, he aprofitat l’ocasió. Finalitzar les pràctiques de mestra en aquesta escola, ha sigut tot un encert, des del primer moment m’hi he sentit molt ben acollida. En aquest últim any de pràctiques, puc afirmar que és on he après més, i m’emporto una motxilla carregada de molts aprenentatges gràcies a totes les persones que formen part d’aquest equip docent.

El conjunt de membres d’aquesta escola m’ha ajudat a formar-me com a professional, a créixer constantment com a persona per a esdevenir una bona mestra. El tracte ha estat excel·lent, m’han considerat com una companya més, d’aquesta manera ha sigut més fàcil empatitzar tant amb l’equip docent, com amb els infants. Queda reafirmat que en el camí d’educar sovint queda difós qui educa a qui, ja que l’educació és un aprenentatge constant. L’educació dels infants s’ha de desenvolupar en un ambient feliç,  ja que marcarà per sempre la seva personalitat i això es veu reflectit a la cara dels infants d’aquesta escola.

Des de la meva experiència puc afirmar que és una escola acollidora, integradora, innovadora, participativa, motivadora i responsable. Segons el meu criteri, crec que una bona escola ha de tenir totes aquestes qualitats perquè els alumnes es desenvolupin i es formin en un entorn adequat. M’ha cridat l’atenció la metodologia que s’utilitza, sempre tenint en compte l’infant com a protagonista i vetllant per les seves necessitats. A partir de les pràctiques he pogut compartir experiències, dubtes, pensaments, reflexions i coneixements. Fer les pràctiques a l’escola Pia de Calella ha sigut molt enriquidor i positiu, crec que és molt important il·lusionar-te cada dia pel treball que fas, això et fa ser feliç. La felicitat fa que t’enfrontis a la vida d’una altra manera, més positiva, per així transmetre-ho als infants.

Descobreix l'escola des de casa!