En Jan Catà comparteix una crònica del que ha acabat sent una exposició fotogràfica de 34 alumnes de l’escola:

L’alumnat de segon cicle de l’E.S.O, ha respost a l’encàrrec; “crear una finestra en temps de COVID”

En el marc de l’Itinerari d’inici de curs, hem organitzat un concurs de fotografia amb l’objectiu de immortalitzar les sensacions, emocions, crítiques, i missatges que ens fagin reflexionar entorn de la pandèmia. Per fer-ho vam fer un petit taller on els alumnes podien explorar les principals bases de la fotografia (la composició de la fotografia, l’exposició de la llum, els colors, el sentit artístic de la foto…) i una iniciació a l’edició digital de fotografies mitjançant el programa “Snapseed”. Un cop preparats per la feina de camp vam anar a fer unes “passejades fotogràfiques”, amb l’objectiu de trepitjar terreny, mirar el nostre entorn més proper amb ulls artístics, volíem que les estudiants tenyissin les seves imatges amb els seus propis filtres.

El resultat, sorprenent. 800 instantànies dignes d’exposar. Tant és així que de seguida ens vam posar en contacte amb fotofilm i ens van oferir la possibilitat d’exposar els 34 treball finalistes junt amb la seva exposició Rafael Carpinell.

El que en un principi volia ser una activitat distesa, agradable, diferent i introductòria va acabar sent una lliçó més de l’alumnat cap a l’escola, cap a la societat, evidenciant un cop més que l’acció educativa és multilateral, bidireccional, interdisciplinar i sobretot imprevisible.

Enhorabona a tot l’alumnat que hi ha participat i moltes gràcies!