La Ivet Conesa i la Carlota Hernández, alumnes de primer i segon de batxillerat, ens expliquen com segueixen estudiant malgrat el confinament:

L'Ivet Conesa confinadaAquests últims dies, a causa de l’excepcional situació que estem vivint, tant els professors com els estudiants hem de treballar des de casa. Els alumnes som molt conscients que es tracta d’una situació complicada i que des de l’escola esteu fent tot el possible per intentar seguir amb les classes i el temari de la forma més normal possible. Des de la classe de primer de batxillerat, en general estem molt satisfets de com estan funcionant les coses. Tots els professors s’han posat en contacte amb nosaltres i ens han explicat quina era la feina que havíem de realitzar aquests dies o bé com ens aniríem organitzant. En alguns casos també hem estat en contacte amb els professors a través de Google Meet i hem seguit la planificació de les classes. En altres casos els professors ens envien les tasques que hem de fer i nosaltres les hem de retornar el dia pactat. Tot i que el volum de treballs i de feina en general és alt, no creiem que sigui excessiu tenint en compte que no anem a classe i per tant disposem de molt més temps per realitzar-hho. D’altra banda, amb el tema del Treball de recerca també creiem que estem sent molt ben atesos. No en tots els casos, però si en la gran majoria, el nostre tutor ja s’ha posat en contacte amb nosaltres i s’han organitzat trobades online.

Ivet Conesa

La Carlota Hernández en una videoconferència

Els alumnes de 2n de batxillerat ens hem vist bastant afectats pel confinament degut al COVID-19, ja que tenim una selectivitat per endavant que, a dia d’avui, no sabem quan es farà.

Tots els professors estan intentant ajudar-nos el màxim possible per poder continuar amb tota la matèria programada i per això, des del primer dia lectiu, vam començar les classes Online a través del Google Meet, un programa que va molt bé per seguir la continuïtat de les classes presencials.

Els professors ens citen a una hora determinada per realitzar les classes amb la mateixa durada que les classes a l’escola, i en aquestes trobades avancen matèria i resolen dubtes que puguem tenir, tal i com farien a la classe normal.

A través del correu, els professors ens envien les tasques que toquen fer respecte el temari donat en aquestes trobades Online. Algunes de les tasques es publiquen i s’entreguen a través del Classroom, una plataforma que tots els companys coincidim que és molt pràctica per anar fent un correcte seguiment de la matèria, ja que funciona amb una gran facilitat i els professors poden controlar la feina que els alumnes anem fent. D’altres, simplement s’entreguen per correu o les corregim directament en les trobades, tal i com faríem a classe.

Tots els professors, a través de l’Escola a casa, el Classroom, Drive, Google Calendar… ens anoten les feines i les classes pendents perquè, tant ells com nosaltres, ens puguem organitzar de la millor manera possible.

Tots els companys coincidim que tenim la sensació que anem molt apurats i tenim més feina de la que tindríem en les classes presencials, tenint en compte que fem gairebé el mateix horari que si anéssim a l’escola. Però tots ens hem d’esforçar per no trencar la programació dels professors, prevista per assolir els conceptes necessaris per a la futura selectivitat.

Agraïm molt l’esforç que tots els professors estan posant per ajudar-nos en aquests moments.

Carlota Hernández