El projecte SUMMEM ajuda a pensar, a resoldre reptes i a treballar en equip.

La proposta didàctica per ensenyar i aprendre les matemàtiques d’Innovamat, dona estratègies que es poden aplicar en tot allò que ens envolta en la nostra vida diària. SUMMEM i Innovamat conviuen en les nostres aules perquè parteixen d’una necessitat de canvi i donen resposta a les inquietuds de cada moment.

Els algoritmes tradicionals s’utilitzen cada vegada menys perquè la calculadora i el mòbil ja fan aquestes operacions, per tant, quin sentit té enfocar les matemàtiques al voltant de sumes, restes, multiplicacions i divisions?

Amb Innovamat les matemàtiques són manipulatives per poder facilitar-ne l’aprenentatge. Els infants aprenen mentre gaudeixen i alhora enriqueixen els seus coneixements i n’augmenten les seves capacitats. Veure’ls engrescats fent restes portant-ne és fruit d’una metodologia que fomenta la gamificació i els reptes.

La neurociència ens demostra que les emocions i la curiositat afavoreixen els aprenentatges significatius. Seran els infants de l’Escola Pia futurs matemàtics i matemàtiques? La resposta no la sabem però us podem assegurar que les matemàtiques a l’Escola Pia fomenten la curiositat per aprendre.

Anna Brunet i Torrent

Directora Pedagògica d’Infantil i Primària