Aquest curs els nens i nenes d’Educació Infantil han estrenat la nova activitat d’ambients. L’equip de mestres d’educació infantil hem començat amb molta il·lusió aquesta nova metodologia que parteix de l’acció del propi infant. Partim de vuit espais diferents, on cada setmana es troben els infants de P3, P4 i P5. Això afavoreix la interacció, la col·laboració, l’autonomia i la cooperació entre els alumnes de diferents edats.

Dins de cada espai els nens i nenes troben el material per poder construir el seu propi aprenentatge. Allà també tenen l’oportunitat d’investigar, crear, modificar, explicar, destruir, inventar…

Durant aquest trimestre els alumnes aniran a tots els ambients per poder tastar que hi ha en cada un d’ells. Al tercer trimestre ja podran escollir a quin prefereixen anar, tenint en compte que hi ha un nombre limitat de places a cada ambient.

A la nostra escola hi trobem els següents ambients:

  • Dins l’ambient SOM ARTISTES, es fomenta la imaginació i l’autonomia a l’hora d’escollir la tècnica i el material per tal d’afavorir la sensibilitat artística de cada un.
  • A la ludoteca de l’escola trobem l’ambient COM A CASA on trobem les diferents estances de la casa i material divers per reproduir, mitjançant el joc simbòlic, situacions de la vida quotidiana.
  • L’ambient TOQUEM I REMENEM, tracta d’oferir una estimulació sensorial mitjançant diferents materials naturals.
  • Al CIRCUIT PSICOMOTOR es realitzen diferents tipus de circuits i jocs per tal de potenciar i afavorir l’activitat física, la coordinació, l’autoestima…
  • L’ambient SOM FUSTERS és un espai de creació a partir de materials naturals de formes i mides diverses que permet crear i construir.
  • VOLUM XL és un espai de construccions amb materials de grans dimensions, els infants poden experimentar amb la mida, l’alçada i l’equilibri.
  • L’ambient QUI SÓC AVUI? És un espai per introduir-se en un món de fantasia i imaginació disfressant-se, observant la transformació amb diferents elements.
  • Dins l’ambient de la CALMA, es pretén estimular i desenvolupar els sentits en un ambient càlid i tranquil a través de la llum, música relaxant i altres elements.

La funció del mestre en tots aquests ambients és fer de guia, observant i intervenint quan sigui necessari, per tal que cada infant pugui desenvolupar al màxim el seu aprenentage, tot respectant el ritme individual de cadascú.