Què aprenem? Com ho aprenem?

Quan parlem de la dimensió literària, no parlem només de llegir un llibre. Parlem de llegir i entendre (comprensió lectora), parlem de pronunciació (comunicació), parlem de context (cultura), parlem d’adquisició de vocabulari nou i de reforç de vocabulari adquirit.  Quantes coses, oi? doncs a les nostres classes d’anglès, a més, també hi afegim treball cooperatiu i competència digital. Caram! Sí que hi ha feina! doncs sabeu què? a més, ho passem bé, juguem, competim de manera sana… i riem!!

Anem a pams:

Dimensió literària: Hem llegit el llibre “A Christmas Carol”, en alguns moments en veu alta, per torns, per controlar la pronunciació, i en d’altres moments amb ajuda d’audició dramatitzada, per ajudar a la comprensió. Després vam veure la pel·lícula, en anglès, i així ens va quedar al història ben clara. Una bona manera de donar la benvinguda a les festes de Nadal.

Treball cooperatiu: Vam dedicar una setmana a treballar en grups formats per alumnes de nivells diferents i de classes diferents, i cada alumne tenia una tasca diferent: buscar la biografia de Charles Dickens i fer-ne un fris cronològic amb ajuda d’eines digitals, dissenyar un còmic explicant una part de la història, elaborar un joc amb el vocabulari après (recordeu el “Pasapalabra?”, doncs això), i finalment crear un joc interactiu, el Kahoot, relacionat amb el llibre. Tot el grup és responsable de la feina final, per tant ajudar-se els uns als altres és indispensable.

Dimensió Comunicativa: Hem escoltat el text, hem vist la pel·lícula en anglès, i ara toca exposar la feina feta. Tot el grup surt a explicar en anglès la vida de Charles Dickens (sabíeu que el seu pare va estar a la presó? pregunteu als alumnes de segon, pregunteu!). També exposem i expliquem el nostre còmic, i fem el concurs del vocabulari dient les definicions en veu alta i competint en grups, a veure qui n’endevina més.

Dimensió digital: Els nois i les noies de 2n ESO han après l’ús de tres eines digitals diferents: Timetoast (per crear un fris cronològic online), Storyboard (per crear un còmic online), i Kahoot (per crear un joc interactiu online). L’aprenentatge d’una llengua estrangera és més fàcil amb ajuda de les noves tecnologies .

I no podem mesurar el “passa-ho bé”, però jugant al vocabulari i al Kahoot, si riure fós una dimensió, els de 2n ESO assoleixen excel·lentment.

Bona feina!