1a LLiga de debat Escola Pia Calella

/, Comunitat Educativa/1a LLiga de debat Escola Pia Calella

1a LLIGA DE DEBAT ESCOLA PIA CALELLA: Calen les fronteres entre països?

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Aquesta edició el tema del debat és: Calen les fronteres entre països?

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Prèviament, però, i coincidint amb Sant Josep de Calassanç, l’Escola Pia Calella ha organitzat la Primera Lliga de Debat EP CALELLA, d’on han de sortir els representants de l’escola a la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que es realitzarà a la UPF el 21 i el 22 de febrer de 2019. Aquesta participació dona dret, també, a una formació en oratòria prèvia, prevista per al 25 de gener de 2018.

Des de l’assignatura de Llengua Catalana s’ha treballat què és la Lliga de Debat, com s’organitza, quines normes la regeixen, com s’estructura una argumentació, l’ús de recursos diversos…

De de Filosofia, Història, Contemporània, i EOE s’ha treballat l’enunciat d’enguany, Calen les fronteres entre països? des del punt de vista de cada matèria.

I, finalment, l’alumnat ha disposat de 4h de preparació per acabar de preparar, de manera cooperativa, tots els seus arguments.

El grup que ha guanyat la 1a edició de la Lliga de Debat EP Calella estava format per: Lorena Muñoz, Nerea Amaya, Arnau Janer i Oriol Cuadrado.

Properament es donaran a conèixer els millors resultats individuals, a partir dels quals es formarà l’equip que competirà, a la Universitat Pompeu Fabra, a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2019.

2018-11-29T12:31:40+00:00 Batxillerat, Comunitat Educativa|