Una mica d'història

L'any 1816 s'installen a Calella els escolapis. Tres anys més tard es funda la comunitat i el Sr Domènec de caralt cedeix a l’Escola Pia la seva casa Marcó i la finca adjacent i s’inicien les classes per els alumnes.
L’any 1859 té lloc la collocació de la primera pedra de l’antic collegi i molt posteriormente, l’any 1922 s’acaba l’esglèsia. El 22 de juliol de 1936 els escolapis es veuen obligats a abandonar el collegi i al març de 1939 poden tornar de nou a l’edifici que havia estat ocupat per les tropes franquistes.
L’any 1949 es constitueix l’Associació d’Antincs Alumnes. Anys més tard, al 1965 s’inaugura el nou pavelló escolar, cantonada carreres Sant Isidre i Jovara amb un relleu exterior de Francesc Barrachina.
L’any 1997, l’aleshores honorable President de la Generalitat Jordi Pujol, inaugura el nou edifici actual de secundària i batxillerat en l’antic espai que ocupava l’antic collegi i l’esglèsia, permetent a l’escola millorar la qualitat de les seves installacions per a aquestes etapes i també ampliar la seva oferta de formació professonal.
El curs 2007-2008 l'Escola Pia es fa càrrec de l'escola Lestonnac al carrer Sant Pere. D’aquesta manera amplia la seva oferta educativa des de l’etapa d’infantil i primària, impartida a dies d’ara encara en aquest edifici.