Infantil

De 3 a 6 anys
 QUÈ PRIORITZEM?
  • S’ estableixen les bases per al bon desenvolupament de les etapes educatives posteriors.
  • S’ utilitza una metodologia que respecta el ritme de treball de cada infant.
  • S’ inicia l’alumnat en la socialització i es té cura de la seva integració en el grup d’iguals.
  • S’ encamina als infants cap a l’autonomia personal i la collaboració amb el grup, mitjançant el treball sistemàtic dels hàbits i les normes bàsiques de conducta.
  • S’ implica l’alumnat en vivències i activitats que els ajuda a incorporar habilitats i actituds que, posteriorment aplicaran en d’altres contextos i situacions de la vida.
COM TREBALLEM?
  • Treball per racons :
    • Permet respectar el nivell maduratiu dels nens i nenes.
    • Permet atendre els/les alumnes de manera individualitzada.
    • Permet fomentar la seva autonomia.

  • Treball per projectes :
    • Motivador: perquè atén els interessos dels alumnes/as.
    • Participatiu: perquè afavoreix la interacció i collaboració entre l’escola i la família.
    • Interactiu: perquè afavoreix la comunicació i dóna recursos a l’alumne/a.

  • Treball cooperatiu :
    • Permet treballar en grups heterogenis.

    • Permet tenir en compte les aportacions de cada nen i nena.

    • Permet arribar a un consens
    • És molt enriquidor perquè els nens i nenes s’ajuden els uns als altres.

  • Treball vivencial, manipulatiu, basat en l' experimentació :
S’intenta que els aprenentatges s’adquireixin a través dels sentits (aprenentatge sensorial).
  • Treball d' expressió de les emocions :
Es fomenta que l’infant pugui expressar lliurement allò que per a ell és important. A través de:
    • Les seves produccions plàstiques.
    • Les converses a l’aula.
    • Les imatges.
    • Les audicions.
    • Les representacions.
COM AVALUEM?
“La finalitat de l’avaluació és afavorir el procés de regulació. Es tracta que els/les alumnes puguin detectar les seves dificultats i disposin d’estratègies i instruments per a superar-les”.
Definim uns criteris d’avaluació basats en:
  • Tractar de saber com els nois i noies apliquen el que ja saben, per resoldre situacions. S’intenta que hi hagi força vinculació amb les tasques plantejades i la vida real (contextualització).
  • Els nens i nenes saben prèviament que s’espera d’ells (criteris d’avaluació).
  • Utilitzar diversos instruments: observació i seguiment de les actuacions a l’aula, entrevistes personals, proves, exposicions orals...
  • Analitzar diverses perspectives: autoavaluació, coavaluació, avaluació conjunta...
  • Les activitats plantejades han d’afavorir l’activació de diverses habilitats i coneixements i les seves relacions entre ells.
  • Prioritzar la comprensió, anàlisi, elaboració, justificació i argumentació de les solucions que es proposen i no el record d’informació o l’exercitació rutinària.
  • L’avaluació abasta el conjunt del procés d’ensenyament/aprenentatge: inici, durant i final.

    CRITERIS D'AVALUACIÓ A L'EDUCACIÓ INFANTIL - Document
ASSIGNATURES COMPLEMENTÀRIES

     P-3
  • Joc simbòlic
  • Grafisme
  • Taller d'anglès (2 hores)
  • Desdoblament informàtica

     P-4 i P-5
  • Joc simbòlic
  • Grafisme
  • Informàtica/anglès
  • Taller d'angles (2 hores)