dilluns, 11 de desembre de 2017

La xarxa de joves per la convivència de l'Alt Maresme (XJC)

Alumnes de secundària de l'escola comparteixen escenari amb els i les àvies de la Residència "Mar i Sol" de Calella en un projecte de convivència i diversitat.

La XJC és una xarxa en la que participa tot l’alumnat de 3r d’ESO de Calella, Pineda de Mar i Tordera amb el propòsit de promoure una convivència positiva en la diversitat, a través de tallers de creació artística col·lectiva: graffiti, rap, ball, teatre, vídeo, percussió corporal, cartells són alguns dels formats en que aquestes accions es materialitzen per transmetre un missatge d’acceptació, empatia, diàleg i col·laboració. Com a procés de dinamització comunitària, el projecte fa un esforç especial per implicar a entitats socials del territori en els tallers amb els adolescents.

L'escola Pia de Calella ja fa tres anys que hi participa amb alumnes del PDC de 3r d'ESO i el curs passat també amb alumnat de l'optativa d'educació emocional. Aquest any ha estat molt especial ja que hem compartit escenari amb els avis/àvies de la residència "Mar i Sol" de Calella. L'experiència ha estat molt enriquidora i emotiva, entre els avis/àvies i els nois i noies s'ha creat un vincle afectiu que continuarem treballant ocasionalment al llarg del curs. El projecte ha estat dinamitzat per: en Rodrigo Prieto, referent de "l'Institut Diversitas" que són els organitzadors i per l'educadora, Rebecca Millán i la terapeuta Sònia Hernández, de la residència "Mar i Sol" i per part de l'escola, la tutora del PDC, Assun Coll. El dimarts 21 de novembre es va celebrar al Teatre Clavé de Tordera el " Forum de la Convivència" on vam dur a terme el ball i l'actuació que havíem assajat. L'experiència va ser increïble, molt ben valorada per la residència ( avis/àvies i personal) i l'escola (alumnat i professora) i vam estar tots molt satisfets.