dimarts, 21 de novembre de 2017

Els delegats de l'escola

Els darrers anys, a l'etapa de secundària i batxillerat, hem potenciat la participació dels alumnes en la presa d'algunes decisions. Per fer-ho, hem millorat la coordinació entre els delegats, professorat i direcció de l'escola.

Per tal de promoure aquesta participació tenim les assemblees trimestrals i el Consell de delegats de l'escola i de l'Escola Pia Catalunya. D'aquesta manera aquests representants poden comentar les propostes de millora tan als tutors i coordinadors com a direcció.

La seva elecció es fa a inici de curs i d'etapa i els candidats es presenten lliurement i són votats pels seus companys. Un cop feta la tria, assisteixen a una formació per conèixer bé quina és la seva tasca i paper dins l'escola. Per saber quins són els motius pels quals es presenten al càrrec, us presentem algunes de les seves reflexions.

Hola a tots som els delegats de 1r d’eso de la classe de 1rB. I us volem explicar les activitats, els càrrecs que suposa ser un delegat.

El divendres i el dilluns vam anar a fer una formació de delegats. Una de les activitats que ens va agradar més va ser quan ens vam dividir en dos grups i vam fer uns relleus, amb aquests relleus vam posar en comú totes les virtuts que havia de tenir un delegat i fer aquestes activitats ens va ajudar molt a veure com seria un delegat ideal.

Ens van explicar que un delegat no és una persona com una altra és una persona que dona exemple, és capaç de fer el que sigui per la classe sense esperar res a canvi, és responsable i que mai deixa de costat a la classe. Així hauria de ser un bon delegat.

Míriam Coch i Néstor Gómez (1rB)

Ens va agradar molt l’experiència d’anar a un curs de delegats .

Gràcies aquell curs hem pogut saber com comportar-nos i anar a cegues al nostre primer any de delegats.
En el curs vam fer coses molt dinàmiques i ens vam socialitzar més amb els delegats de 5è de primària i amb els de 1r d’ESO.
Mireia Martínez i Edu Dangla (3rA)

Nosaltres som en Gonzalo Gonzàlez Vilà i l’Aina Palmada de tercer B i us volem explicar amb quines coses creiem que podrem ajudar tots els alumnes de la classe a la que representem, i que la nostre classe canviés cap a positiu respecte els anys anteriors. Nosaltres ens agradaria que els conflictes i les baralles entre la classe s’acabessin i que els professors i els alumnes tinguessin una bona relació, per això intentarem que a tota la classe els sembli bé les decisions que prenguem i que tots els alumnes estiguin assabentats d’aquestes. Per acabar, que tota la classe participi activament en les activitats de l’escola.
Hem decidit ser delegats perquè volem que les coses que passin se solucionin i perquè volem canviar cap a bé la nostra classe, que el comportament dels alumnes millori, i que puguin utilitzar-nos com a portaveus davant de tot el que passi i del nostre tutor.
Gonzalo González i Aina Palmada (3rB)

Nosaltres, els delegats de primer de batxillerat, vam decidir ser delegats sabent la dificultat que això pot causar en aquesta etapa.
Els delegats en el nostre cicle creiem que tenen un pes més important que a l'ESO, degut a què la comunicació que els alumnes hem de tenir amb els professors a l'hora de gestionar treballs, deures i exàmens és superior a la d'ESO.
Tot i això vam agafar el càrrec amb moltes ganes, i fins i tot hem elaborat projectes innovadors per crear un millor clima de treball.
Aina, Janina, Manel i Josep (1r batx)