dimecres, 25 de gener de 2017

How do we learn English at school? Com aprenem l'anglès a primària?

As we are a multilingual school, we learn English with different strategies, methodologies and subjects. In year 1 and 2 we do five hours and a half of English each week distributed between English, Spoken English and Arts. In order to make it funny we teach different songs, we do theatre plays, play games, we create arts and crafts… Do you want to see how we learn English?

Com que som una escola multicultural, aprenem anglès mitjançant diferents estratègies, metodologies i assignatures. A Cicle Inicial, tenim cinc hores i mitja d’anglès a la setmana distribuïdes entre Anglès, Anglès Oral i Arts. Per aprendre de manera divertida, ensenyem cançons, fem obres de teatre, fem manualitats… Voleu saber com aprenem anglès?

ENGLISH: In the English classroom, we learn and practise the language using songs and tongue
twisters as a resource to learn and use new vocabulary and routines. Working and playing in groups, allows us to speak, read and help each other. We also work individually with dictations or writings. Writing in English is different from our mother tongue so pupils need to make an effort to learn the spelling! Finally, it is important not to forget Festivities from English speaking countries, a fantastic way to learn about their traditions and culture.

ANGLÈS: A classe d’anglès, aprenem i practiquem la llengua anglesa utilitzant cançons i embarbussaments com a recurs per aprendre i utilitzar nou vocabulari i rutines. Treballar i jugar en grup permet parlar, llegir i ajudar-nos el uns als altres. També fem altres activitats individualment com per exemple dictats o expressions escrites. Escriure en anglès és diferent i s'han d'esforçar per integrar l’ortografia! Finalment, no podem oblidar-nos de celebrar les festivitats dels països de llengua anglesa, una manera fantàstica d’aprendre les seves tradicions i la seva cultura.

SPOKEN ENGLISH: How do we make your children speak in English? Once a week, we split the
group in two and we work the speaking with theatre plays and oral games with half group. Each pupil has a character to be learnt. Once they have practised the script they are ready to act! Furthermore, we also play oral games to learn structures, vocabulary and routines. It is very funny!

ANGLÈS ORAL: Com ho podem fer per tal que nens parlin en anglès? Una vegada a la setmana, dividim la classe en dos i fem obres de teatre i jocs orals amb la meitat del grup. Cada infant té un personatge que s'ha d'aprendre. Una vegada han practicat al text, ja estan apunt per representar-la! A més, també fem jocs orals per aprendre estructures, vocabulari i rutines. És molt divertit!

ARTS: Arts is a subject taught through a foreign language (English) with dual-focussed aims, namely the learning content and the simultaneous learning of a foreign language. It can be very successful in enhancing the learning of languages and other subjects, and developing in the pupils a positive ‘can do’ attitude towards themselves as language learners.

ARTS és una assignatura ensenyada en llengua estrangera (Anglès) amb un doble objectiu: l'aprenentatge de continguts i l'aprenentatge simultani de la llengua anglesa. Resulta molt beneficiós tant per l'aprenentatge de l'anglès com per l'assignatura que es dóna en aquesta mateixa llengua. Els estudiants se senten motivats al poder resoldre problemes i saber fer coses fent ús de la llengua estrangera.

Article de Magda Pi i Marta Comas