dimecres, 6 d’abril de 2016

La por

Doncs... com ja sabreu, a l'Escola Pia, tant petits com grans estem treballant les emocions i aquest trimestre als alumnes de 2n d'ESO ens ha tocat parlar de la por, un sentiment que molts de nosaltres tenim. A mesura que anàvem dedicant més classes a parlar d'aquesta emoció, ens adonàvem entre tots de la varietat de pors que teníem, i que tots en teníem.
Van sortir-ne de tots tipus, un de nosaltres tenia por a les aranyes, un altre a perdre un familiar, d'altres als avions, als carrers estrets... ens vam adonar que tots érem diferents i vam expressar el que a nosaltres ens feia por. Jo, per exemple, tinc por a parlar en públic o a participar a classe per por a equivocar-me i que se'n riguin de mi, també tinc por a no complir les meves espectatives en el món de la natació sincronitzada. Són pors ben diferents, però ens han ensenyat que les pors es poden superar si ens proposem objectius per aconseguir-ho. Una altra de les coses que he après és que no ens hem de sentir inferiors per tenir por a alguna cosa i encara menys avergonyir-nos per tenir por perquè com deia Nelson Mandela:
“ El valent no és el que mai sent por, sinó aquell que va conquistant les seves pors”

Paula Estragué Berné. 2n. ESO C

por als carrers estrets   /   por a les aranyes   /   por a parlar en públic