dimarts, 26 d’abril de 2016

Cròniques italianes: el viatge somniat!

3:15 del mati, es fosc però davant del Mont-Rosa es concentren els alumnes amb una rauxa difícilment comparable a la de qualsevol dia a les 8 del mati.
Cares d'il·lusió, nervis, riure...mesos esperant l'arribada d'aquest dia i hora.
Autocar, aeroport, maletes, papers, detectors i ja hi som a la porta d'embarcament! per a molts, primer vol, primer viatge a l'estranger però a diferència d'altres, aquest el fem junts.

Aterrem, sentim per primer cop l'italià, ensumem l'ambient de la costa del Vènet...mes nervis i de cop... renoi!!! s'acaba a carretera i comencen els canals. L'autocar no ens serveix, pugem al vaporetto i ens apropa a la ciutat dels canals, de l'encant únic. A coberta gaudim del solet italià, a dojo cares de felicitat i fotos, mes fotos i selfies, instagram i xarxes col.lapsades pels adolescents embadalits. Ep! enfilem el campanille de Sant Marc però hi passem de llarg, ciavoguem cap a Murano i ens trobem, de cop, en una fàbrica centenària del vidre multicolor. Figures impensables i volt pel poble. Saltem a l'illa de Burano i continuem amb el crisol multicolor...ara ja no de vidre sinó de cases amb colors atrevits que sobresurten de l'aigua adriàtica.

6 de la tarda, recollida volguda cap a l'hotel, cossos desfets però satisfets. Primera dutxa a la italiana, volt pel Lido di Jessolo (la Platja d'Aro de la costa adriàtica) i a sopar. Primera pasta "al dente" seguit d'escalopins i fruita. Temps lliure i...SORPRESA! gairebé ningú surt; converses a la sala d'estar, jocs, bon ambient i abans de l'hora de les bruixes...tothom llest i somniant amb aquesta Itàlia que poc a poc ens va encisant.
I els tutors....ben agraïts de descansar i gaudir. Primer "round" ben assolit i demà assaltarem la piazza de Sant Marc...be ens anirà encomanar-nos al sant!

Alumnes i tutors de 4t d'ESO