dimecres, 9 de desembre de 2015

Sóc Diputat / Sóc Diputada

El dia 26 de novembre, tots els alumnes i les alumnes de cinquè , vam anar al Parlament de Catalunya i vam passejar pel centre de Barcelona.
   En arribar al parc de la Ciutadella, els alumnes de 5è A i 5è B vam entrar al Parlament. Ens van donar unes acreditacions i ens van portar a una sala on tots ens vam convertir en diputats i diputades. Hi havia quatre grups parlamentaris amb un portaveu cadascú. Cada portaveu va explicar les propostes del seu equip; a continuació vam pactar i vam fer votacions per escollir el president de la Generalitat. També es va escollir el president o presidenta del Parlament. La suposada presidenta de la Generalitat va formar govern i va escollir els seus consellers i conselleres.
   Quan vàrem acabar aquest taller, el monitor ens va ensenyar l'hemicicle on es fan els plens. Que interessant!!!!
    Acabada la visita al Parlament vam anar a fer una volta pel centre de Barcelona. Vam visitar la Plaça Sant Jaume, la Basílica de Santa Maria del Mar, el Fossar de les Moreres io el mercat del Born.
    La classe del 5è C vam fer primer la caminada i després la visita al Parlament.

A les dues vam dinar al Parc de la Ciutadella i vam jugar, plegats. Va ser molt divertida i interessant !! Voldríem repetir-la!!!

Alumnes de cinquè