dijous, 15 de gener de 2015

Xarxa de joves per la convivència intercultural de l' Alt Maresme

El passat dia 3 de desembre els alumnes de 4t d'ESO de l'Escola Pia de Calella vam participar en la primera Xarxa de Joves per la Convivència Intercultural de l'Alt Maresme. Aquest Fòrum contra el racisme va ser organitzat per l'Institut Diversitas i es va celebrar a la Fàbrica Llobet de Calella amb escoles de tres municipis diferents: Calella, Pineda i Tordera.

Prèviament al Fòrum del dia 3 de desembre, vam fer unes quantes sessions a l'escola sobre la convivència intercultural des de l'àrea d'etico-cívica. Cada classe de 4t va triar una paraula a partir de la qual treballaria aquest tema i presentaria una actuació a la Fàbrica Llobet davant les altres escoles.

El grup de 4A va triar “EL RESPECTE” i va presentar un vídeo amb diferents situacions de conflicte intercultural que acabaven resolen de manera respectuosa. El grup de 4B va treballar la paraula “DIÀLEG” i van presentar una coreografia amb globus de colors per representar que per diferents que siguem ens podem entendre.

I per últim el grup de 4C va triar la paraula “CONVIVÈNCIA” i va fer un mural amb pintures on cada alumne, el mateix dia del Fòrum, es dibuixava a ell mateix mostrant aquell tret que més el caracteritzava i totes les siluetes es donaven la mà simbolitzant la bona convivència en el grup.

Totes les actuacions van ser molt boniques i l'experiència va ser molt enriquidora.

Esperem que es torni a repetir l'any vinent!