dijous, 10 d’abril de 2014

Batxillerat : En Roc Llahuet i la Mar Lamadrid i el pressupost participatiu de Calella

Les propostes de dos alumnes de batxillerat de la nostra escola, en Roc Llahuet i la Mar Lamadrid, s'emporten part dels 7.000 euros del Pressupost participatiu de Calella.

El Pressupost Participatiu és un procés de participació ciutadana engegat per la Regidoria de Joventut. Es tracta d'un mecanisme de democràcia directa que permet als joves del poble decidir quines propostes d'activitats volen realitzar i com es distribueixen 7000€ del pressupost d'activitats de la regidoria de joventut.

En projecte d'en Roc Llahuet, FUTBOL SALA CALELLA, va ser la més votada per l'assamblea del passat 11 de Febrer amb 158 vots. En Roc en explica que " el projecte és la creació d'un club de futbol sala a Calella (...) i l'hem dissenyat conjuntament amb en Juan Carlos Rojas (ex-alumne de l'Escola). Després d'aconseguir el pressupost, hem anat quedant amb persones del Centre d'Acció Jove de Calella per dissenyar l'equip, i ara mateix el projecte es troba en procés de creació. L'objectiu d'aquest projecte és crear un equip de futbol sala a nivell municipal per a gent de 12 a 18 anys. El que pretenem és que, a partir del setembre, la gent jove de Calella pugui inscriure's a un equip de futbol sala municpial per un preu econòmic. Com t'he dit, ara mateix estem en ple procés de creació, però ja tenim lloc, material i patrocinador. A partir del mes que ve pretenem començar promoure el projecte a través d'entrevistes a RadioCalella, notes informatives, cartells etc. Aquest projecte va dirigit a un públic jove que vulgui practicar el futbol sala a un nivell bàsic amb la principal intenció de disfrutar d'aquest esport poc aprofitat a Calella. Donar a conèixer l'equip és ara mateix la nostra prioritat ja que pretenem obrir les inscripcions en els pròxims mesos; per això tant jo com en Juan Carlos agraïm a l'escola que ens deixi un espai per explicar aquesta notícia."

D'altra banda, el projecte de la Mar Lamadrid va obtenir 156 vots i també es podrà dur a terme. L'activitat es dirà CALELLA NIGHT i consistirà en duu a terme dues festes a la sala polivalent de la Fàbrica Llobet.

Des de l'escola ens estim especialment orgullosos de la participació ciutadana dels nostres alumnes i dels valors democràtics, cívics i participatius que aquests dos projectes comporten.

Us adjuntem uns enllaços per veure els corresponents vídeos informatius: