dimarts, 1 d’abril de 2014

Batxillerat : "AGORA: lliures per pensar, pensar per ser lliures"

Sota el nom d'AGORA ha començat aquest curs una nova activitat proposada per l'alumnat d'Escola Pia: la trobada anual d'alumnes de 1r de batxillerat.
En aquesta 1ª edició, més de 1.200 alumnes de les nostres escoles es van reunir en tres seus (Mataró, Sarrià-Calassanç i Terrassa) per realitzar una activitat conjunta que portava per nom SER LLIURES PER PENSAR, PENSAR PER SER LLIURES.

En el cas de l'alumnat de Calella, l'escola d'acollida va ser l'escola de Santa Anna a Mataró. Ens hi vam reunir prop de 400 alumnes que, al llarg d'un matí, van participar d'actuacions musicals, activitats de debat a la platja, projeccions de vídeo i interacció amb les xarxes socials.

L'experiència resultant ha estat molt enriquidora. D'una banda ens ha permès reflexionar sobre el tema de la llibertat a través del visionat d'un fragment de "Barcelona, nit d'estiu" i el debat entre companys/es. De l'altra ens ha permès tenir sentit i sentiment d'institució, adonar-nos-es que el projecte escolapi a Catalunya és molt gran i que no estem gens sols en aquest camí sinó que és un camí ple de companys/es que com nosaltres segueixen el mateix estil i els mateixos valors.