dimecres, 8 de gener de 2014

2n Batxillerat : Taula rodona sobre les malalties neurodegeneratives

De tant en tant, l'escola ens ofereix la possibilitat de gaudir d'experiències extraordinàries i d'un valor humà altíssim.
L'alumnat de 2n de batxillerat que cursa l'optativa de PSICOLOGIA i SOCIOLOGIA va tenir la sort de particpar d'una d'aquestes experiències fa ben poc arrel de les activitats que l'escola realitza al voltant de la Marató de TV·3.
El passat dimecres 11 de desembre, es va realitzar una taula rodona amb tres participants d'excepció: en Salvador (malalt de Parkinson), la Mireia (familiar d'un malalt d'Alzheimer) i la Marta (màster en bioquímica mol·lecular). Tots tres van estar a disposició dels 7 alumnes que cursen aquesta optativa (treballem sempre en grups reduïts) per explicar-los com es viu en la pròpia carn i com afecta en l'entorn familiar una malaltia neurodegenerativa d'aquesta gravetat.
Els estudiants van poder formular les seves preguntes i obtenir les respostes amb tota la "força" i "emotivitat" que suposa en contacte en viu i en directe. Ni vídeos, ni reportatges de televisió: estar al davant d'un malalt i dels seus familiars et proporciona un "saber" diferent que et permet valorar la lluita diària d'aquests herois qüotidians.
Realment una expriència inoblidable per a tots els que van poder-ne participar.