dimecres, 8 de maig de 2013

Fang, somriures i llàgrimes a Santa Maria de Palautordera

Aquesta és la carta que ens han enviat els monitors de la nostra estada a la Granja de Palautordera. Què millor que això per descriure com han anat aquestes colònies, no?

Els monitors que hem compartit aquest dia i mig amb els nens nenes de l'Escola Pia de Calella, hem redactat aquest petit informe amb l'objectiu de deixar constància de tot allò que hem pogut observar i experimentar mentre gaudíem de totes les activitats que La Granja ens ofereix.
Els nens i nenes de 4t són un grup molt dinàmic que s'ha motivat amb facilitat. S'han adaptat molt bé a les dinàmiques proposades pels educadors, i l'estada, tot i ser curta, ha resultat genial. Si bé és cert que en ocasions es fa palesa una manca d'hàbits comunicatius (pel que fa a expressar allò que ens passa amb paciència i bon humor i en moments de conflicte), s'ha treballat de manera conscient la cooperació i el compromís de tot el grup amb la finalitat d'assolir un diàleg positiu i l'entesa. Hem aprofitat aquests moments per reflexionar, i això ha facilitat que la relació entre companys hagi estat fluida. Alhora, els hem facilitat ser autònoms en la resolució de conflictes, animant-los a aplicar allò que tots junts hem après.
Els hem engrescat a expressar les seves emocions durant les activitats (el circuit d'Indiana Jones, el lideratge amb cavall, l'excursió nocturna, la missió possible, etc...), n'hem parlat i els hem ajudat a prendre'n consciència. Prendre consciència els ajuda a reconèixer quines conductes o models de pensament utilitzen de manera que poden replantejar i reformular aquestes creences d'una manera positiva (-Pensava que no podria i ho he aconseguit). D'aquesta manera poden conèixer-se més bé a ells mateixos, i valorar tant a allò que fan bé com allò que poden millorar.
En tot moment s'han mostrat molt oberts i han compartit les seves experiències i opinions amb molta naturalitat i espontaneïtat. Ens hem embrutat, hem rigut, hem plorat, ens hem divertit, hem superat pors, i ens hem quedat amb ganes de més. En definitiva, hem après molts els uns dels altres.
Els monitors creiem necessari agrair especialment la implicació de l'equip docent. Agraïm la confiança i la predisposició, ens ha facilitat molt la feina i que creiem que és el primer ingredient necessari per crear a l'escola un clima emocional saludable.
Ens encanta veure mestre mestres amb tantes ganes de fer bé la seva feina. Us felicitem i us animem a continuar amb la feina feta.
Desitgem que la vostra estada hagi estat tant agradable com ho ha estat per nosaltres i esperem retrobar-vos en un futur proper.

Una abraçada i fins aviat!

Gus, Aina i Marta

30 d'abril de 2013, La Granja escola de Palautordera

Podeu veure algunes fotografies fent click a l'enllaç següent: