dijous, 16 de maig de 2013

Etico-Civica : Projecte Teaming 4t d'ESO

COL·LABOREM AMB CREU ROJA I EL BANC DELS ALIMENTS

Des de la matèria d’EDUCACIÓ ETICOCÍVICA vam iniciar a principis de curs el PROJECTE TEAMING. Durant tot l’any, l’alumnat de 4t d’ESO ha participat voluntàriament d’aquesta activitat solidària que ha consistit en fer un donatiu mensual d’1 euro per mica en mica anar reunint una quantitat de diners prou  significativa:  150 euros!!. Aquests diners s’han destinat a comprar productes de primera necessitat que gestionarà CREU ROJA PINEDA i EL BANC DELS ALIMENTS i que ajudaran a les més de 300 famílies de Calella i Pineda que necessiten aquesta ajuda en el nostre entorn més proper.

El dimecres 8 de Maig, dues voluntàries de CREU ROJA (la Rosa i la Cecília) van venir a l’escola per explicar-nos com funciona “EL REBOST” –que és el local del Banc dels Aliments-, quin tipus de famílies hi acostumen a anar i com es gestiona tot aquest servei. Algunes dades significatives són: s’atenen més de 300 famílies, es dóna menjar a unes 1.200 persones, es treballa conjuntament amb l’Ajuntament de Pineda, el Banc dels Aliments de Barcelona i la Unió Europea…i, contràriament al que pugui semblar, més del 50% de persones que utilitzen els serveis del Banc dels Aliments no són estrangeres ni inmigrants (si és que això importa)

Com a professor d’aquesta matèria m’agradaria dedicar les últimes línees a aquells alumnes de 4t d’ESO que han participat mes rera mes en aquest projecte. Voldria aprofitar per dir-los que ELLS PODEN CANVIAR EN MÓN PER FER-LO MÉS JUST i que no és veritat que la gent del carrer no tinguem poder, ni capacitat per canviar les coses. MOLTES GRÀCIES A TOTS/ES PER PERSEGUIR-ME PELS PASSADISSOS, PER CONTRIBUIR AMB ELS VOSTRES EUROS i PER DEDICAR UNA TARDA DEL VOSTRE TEMPS LLIURE ALS QUE MÉS ENS NECESSITEN.  Us dono les gràcies en el nom de persones anònimes que avui tindran productes de primera necessitat perquè vosaltres ho heu fet possible.