dijous, 14 de març de 2013

Batxillerat : Fins on han arribat ?

CAPÍTOL 7. ENRIC CUSELL: Un exalumne treballant a Google

Sóc l’Enric Cusell, tinc 22 anys, estic estudiant el darrer any de la doble titulació en Matemàtiques i Informàtica a la UPC i fent el projecte de final de carrera. En el meu temps lliure, em dedico a fer concursos de programació internacionals, aprendre més i a estar amb la nòvia i els amics. Aquest darrer estiu vaig estar treballant a Google, i haig de dir que treballar tenint futbolí, consoles, menjar gratuit i no tenir horari fixe és un luxe.

Vaig estar a l’Escola Pia des de primer de primària (al que abans era Lestonnac) fins al darrer segon de Batxillerat farà 5 anys. Alguns dels millors records que tinc són el tracte personal que hi havia, els valors que transmetien, com ens tenien en compte a l’alumnat i com es sentien involucrats amb cadascun de nosaltres, ajudant a decidir fins l’últim instant què fariem després del Batxillerat. Puc dir que tinc records fantàstics, encara no entenc com tenien tanta paciència amb la de tonteries que havíem arribat a fer!

L’escola és important, sí, segurament el més important ara mateix, però sigueu vosaltres mateixos. No arribarà més lluny  només qui més bé es sàpiga la Generación del 98, o qui multipliqui polinomis més ràpid. El més important és no deixar de fer coses, gaudir fent-les i aprendre. Aprendre cada dia, i no deixeu que res ni ningú us faci creure que els vostres somnis són impossibles. I això per què ho dic? Una vegada, algú em va suggerir que no fes matemàtiques, tot i que eren la meva passió, perquè potser era massa complicat. Sent competitiu com sóc, vaig buscar i participar a totes les olimpíades i concursos a nivell estatal, vaig dedicar moltíssimes hores i esforç al que més m’apassionava fins que, gairebé dos anys després vaig poder tornar i dir-li: “Gràcies. Tens raó, no faré mates. Necessito un repte de veritat. Faré mates i info.”.

Si em permeteu, per acabar, un petit consell per sintentitzar. No deixeu que l’escola us distregui (massa), trobeu el que de veritat us agrada, dediqueu-vos-hi, esdevingueu els millors en allò, dediqueu-hi literalment 5000-10000 hores, i triomfeu.

I fins aquí he arribat,