dijous, 28 de febrer de 2013

Voluntariat Primària-Secundària. Reforços als petits de la casa

Ja fa unes setmanes que ha començat a rodar a l'escola un dels projectes amb més caràcter propi i que aprofita una d'aquelles oportunitats que no podem deixar perdre de cap de les maneres.
Per començar la feina, l'Equip de Pastoral de primària i de secundària es van posar a treballar esperonats a treballar per un projecte de voluntariat. Es tractava de desenvolupar una de les línies d'acció proposades en les polítiques de l'última assemblea i fer-la nostra d'alguna manera. Així naixia el projecte de Reforç entre Primària i Secundària.
Més d'una vintena d'alumnes d'entre tercer d'ESO i segon de Batxillerat s'han animat a anar a l'escola dels petits a Sant Pere a ajudar a aquells alumnes d'Infantil i Cicle Mitjà que necessiten un cop de mà afegit en els seus processos d'aprenentatge de lecto-escriptura i matemàtiques. Ho faran cada dimecres a la tarda des del més de gener i fins a final de curs de forma totalment voluntària i desinteressada.
Aquest projecte ens permet assegurar que aquells alumnes amb una vocació de servei marcada, puguin desenvolupar la seva personalitat i posar al servei dels altres algunes de les seves inquietuts . Al mateix temps, això ens permet que alguns dels alumnes d'Infantil i Primària tinguin aquell suport que en certs moments necessiten.
Durant les primeres sessions tots els implicats (joves, nens i mestres) han mostrat la seva satisfacció per un projecte que esperem no s'acabi aquí.