dijous, 10 de gener de 2013

L'apadrinament

L'apadrinament és un treball cooperatiu que ens ajuda a assolir els següents objectius:
1. Millorar la competència lectora dels alumnes.
2. Educar en la responsabilitat.
3. Gaudir de la lectura.
4. Fomentar la convivència i la cooperació entre els cursos.
S'aparellen els alumnes de 1r amb els alumnes de 6è, tenint en compte el nivell lector i els caràcters dels alumnes. Si convé es fa algun grup d'un padrí i dos fillols o de dos padrins i un fillol. Si alguna parella no funciona, es canvia.
Fem una sessió setmanal de mitja hora. Per tal d'evitar l'excés de soroll utilitzem dos espais diferents per duu a terme l'activitat.
Durant el desenvolupament de l'activitat les mestres observen i donen un cop de mà si fa falta.
Padrins i fillols tenen el seu espai de lectura i fan diverses activitats:
- El gran llegeix primer com a model i el petit repeteix.
- El petit llegeix i el gran l'ajuda.
- En acabar cada sessió els padrins fan preguntes de comprensió sobre la lectura i els petits han de trobar les solucions.
Els resultats d'aquesta activitat són molt positius. Els alumnes esperen amb il·lusió el dia de l'apadrinament. Els padrins es responsabilitzen al màxim, i els fillols col·laboren amb molta atenció i esforç en el treball.
Janira