dijous, 31 de gener de 2013

DENIP

Aquest dimecres dia 30 de gener hem celebrat el Dia Escolar de la No Violència i de la Pau.
Tots els alumnes de l'escola, des d'infantil fins a batxillerat, ens hem trobat a la plaça de l'església per a manifestar la nostra intenció de fer una societat més humana basada en els valors de la PAU.

Els delegats de 2n batxillerat van ser els encarregats de llegir el manifest que, el passat dia 30 de Gener, van poder escoltar tots els alumnes de l'escola. Com bé sabeu, el DENIP és el Dia Escolar de la No violència i la Pau, i enguany es celebrava sota el lema ELS COLORS DE LA PAU.
Gràcies Joan i Sergi per la vostra intervenció.

La Pau, com podríem definir-la?
Segons el diccionari, la pau és aquell moment en què no hi ha violència entre països o persones. Però creiem que aquesta definició és incompleta ja que, per a nosaltres, la pau és un ésser incorpori que viu entre nosaltres. Viu com un alè, un sospir. Batega, viu i sent. Habita dins nostre, en les nostres ments i en els nostres cors.
Podem posar-li molts noms: Pau, Paz, Pax, Peace...però el que realment sabem és que indiferentment de com l'anomenem el concepte de PAU és el mateix i està present en la part més profunda del cor de l'ésser humà.
No mira de colors, ni de races, ja que ens tracta a tots per igual. Gràcies a ella superem les antigues barreres de l'odi i guanyem un nou període d'ordre i igualtat.
Gràcies nois i noies!
Celebrar aquesta jornada en honor de la PAU, aquest motiu tan bonic, és possible gràcies a vosaltres!