divendres, 11 de gener de 2013

Batxillerat : Fins on han arribat

CAPÍTOL 3.  ALEXIA PALET: tota una experiència amb la llengua anglesa

Recentment l'Alèxia Palet (juntament amb altres exalumnes) ha participat en el rodatge d'un vídeo per a l'escola. Aprofitant aquest retrobament amb ella, li hem demanat que ens redactés els seus records i que ens expliqués com li van les coses.

Igual que han comentat altres companys/es ,jo també sóc ex alumna de l'Escola Pia de Calella. Em dic Alexia Palet,  tinc 24 anys i visc a Calella.
    La veritat és que, quan et demanen que escriguis unes línies com a ex alumna, veus que el temps passa molt i molt ràpid. Quan ets a batxillerat, ets sents gran i amb l'experiència i la maduresa necessàries per a començar a gaudir de l'escola i també començar a entendre als professors i professores. La percepció de l'ESO al Batxillerat canvia totalment i la tolerància rep un pes important.
     A mi sempre m'han apassionat les llengües i cal dir que de l'Escola Pia en vaig sortir molt ben preparada. Vaig cursar batxillerat modalitat de ciències socials amb el privilegi de poder escollir l'alemany com a segona llengua estrangera. L'estudi d'aquesta llengua a l'escola em va ser d'immensa utilitat durant la carrera. Encara que sembli que només fem que absorbir aspectes teòrics, a la vegada tota aquesta informació que rebem i assimilem ens permetrà qüestionar-nos molts aspectes de la vida laboral i professional.
     La primavera del 2010, em vaig llicenciar en Traducció i Interpretació a la Universitat de Vic. Un cop m'acomiadava de Vic, aquell mateix estiu ja posava rumb cap a Anglaterra. El Ministeri d'Educació m'havia concedit una beca d'auxiliar de conversa a Burnham Grammar School, una escola de secundària especialitzada en ciències situada a mitja hora de Londres. El meu rol a l'escola es basava únicament en preparar als alumnes de batxillerat, imagineu-vos jo feia 4 dies que havia deixat de ser una d'ells, per la part oral d'un examen oficial de castellà.
     Un cop vaig finalitzar la beca, vaig ocupar una plaça vacant a una altra escola Sir William Borlase Grammar School a Marlow, a només 10 minuts de la meravellosa ciutat de Windsor. En aquesta escola vaig seguir fent la feina d'auxiliar de conversa i a la vegada també m'assignaven algunes classes d'ESO. L'experiència d'aquests dos anys a Anglaterra com a professora de castellà ha estat fantàstica i molt enriquidora no només a nivell professional sinó també personal.
     Vaig tornar a Catalunya l'estiu passat i ara treballo a l'Àrea de Ciutadania de l'Ajuntament de Calella. Des d'aquí us animo a tots i totes, tan si sou de lletres com sinó ho sou, a que preneu l'oportunitat i aprofiteu al màxim una estada a l'estranger. És una experiència que us ajudarà a créixer com a persones i a situar-vos en la vida per a poder decidir a què us voleu dedicar en el futur. Ara que encara sou o sereu molt aviat a batxillerat, us recomano que aprofiteu al màxim els bons moments i anècdotes amb els companys i professors.

Alexia Palet (Calella)