dijous, 20 de desembre de 2012

Setmana de la ciència

La setmana del 16 al 25 de novembre va tenir lloc la setmana de la ciència. L'escola també hi va participar organitzant uns tallers al primer cicle d'ESO i un cicle de conferències al segon cicle i batxillerat. Els alumnes de 1r i 2n d'ESO, aprofitant que és l'any internacional de les energies sostenibles, van treballar els diferents tipus d'energies alternatives a les convencionals i van fer diferents murals que es troben exposats per l'escola. Pels alumnes de 3r, 4t i batxillerat es van organitzar xerrades sobre temes actuals de la ciència pel que fa a la seva aplicació a la nostra societat. A 3r d'ESO, en Jordi Riudavets (director de la Unitat d'Entomologia de l'IRTA) ens va parlar sobre les plagues invasores i el control biològic. Ens va posar de manifest tota la problemàtica associada a la introducció d'espècies forànies als ecosistemes i ens va explicar sistemes de lluita menys agressius que els productes químics per atacar aquestes plagues. A 4t d'ESO, la Sara Serra (ex-alumna de l'escola i actualment estudiant de 5è curs de medicina) va fer una xerrada sobre el funcionament del cervell, fent emfàsi en els sentits de l'olfacte i de la vista. Val a dir que aquest tema és una prolongació del treball de recerca que va fer a batxillerat i que portava per títol: “Un món d'olors”. Finalment, la Jordina Turon (ex-alumna llicenciada en biologia i que actualment està treballant al departament de qualitat i I+D de Semillas Fitó) va fer una xerrada pels alumnes de batxillerat en la qual ens va exposar la importància del control genètic de les llavors i les seves aplicacions. També ens va parlar sobre el funcionament de la recerca dins una empresa i en què consisteix el seu treball diari. Va ser molt interessant pels alumnes poder comprovar la part aplicada dels continguts de biologia estudiats fins el moment.

Departament de ciències