dimecres, 19 de desembre de 2012

Fer D'aup-air als Estats Units

Dins la matèria d'Educació Ètico-cívica, hem organitzat un cicle de conferències dins el que diversos exalumnes de l'escola comparteixen amb nosaltres la seva experiència de voluntariat, de formació... El passat 3 de desembre, ens va visitar l'Helena Pera per explicar als alumnes la seva experiència com a Aup Air als EE.UU.
En Matthew i en Feliu ens en fan un resum:

El dilluns dia 3 de desembrem l'Helena Pera ens va venir a fer una xerrada sobre la seva experiència com a Aup Air. Abans d'embarcar-se en aquest projecte, l'Helena havia estudiat batxillerat, havia fet la selectivitat i havia estudiat teatre durant un any, però -a través d'una professora del Departament de Llengües estrangeres de l'escola- va conèixer l'Aup Air i va decidir-se a fer-ho.
La feina d'Au Air consisteix en marxar durant 12 mesos a l'estanger (l'Helena va estar a Oakland -prop de San Francisco-) per a cuidar nens i nenes. L'Helena complia requisits com ara tenir el batxillerat, un bon nivell d'anglès, tenir bona salut, estar entre els 18 i els 26 anys, i disposar del carnet de conduir.
A Oakland, l'Helena va conviure amb una família americana i va haver de cuidar les seves dues filles, assistia a classes universitàries de francès, tenia un sou setmanal de 200 dollars i va tenir 10 dies de vacances. Passats aquests 12 mesos, podia decidir si quedar-se un any més o tornar a Catalunya.
Un dia normal per a una aup air com ella consistia en despertar les nenes, preparar-los l'esmorzar, arreglar-les i portar-les a l'escola, recollir-les un cop acabades les classes i fer-se càrrec d'elles (jugant, acompanyant-les a activitats,sopant..) fins al vespre.
D'aquesta experiència, l'Helena valora haver après molt d'anglès, haver fet amics arreu del món i conèixer molts llocs interessants.
La xerrada ens va agradar molt i ens va fer adonar que és una bona manera d'aprendre idiomes.

Matthew Albury i Feliu Torres 4t A