dimarts, 4 de desembre de 2012

4t d'ESO: Ariadna Bagó ens parla de la Xerrada d' Educació Ètico-Cívica

La setmana passada, l'alumnat de 4t d'ESO va disfrutar d'una xerrada que dues exalumnes (la Mercè Verdura i la Gisela Noguero) van oferir-nos per explicar el seu voluntariat a Perú. L'Ariadna Bagó va ser en aquella conferència i ens explica què li va semblar en el següent article:

El professor d'Ètica, en David, va demanar a la Gisela Noguero i a la Mercè Verdura que ens vinguéssin a fer una xerrada sobre la seva estada a Piura (al Perú). Ens van explicar que van participar en una tasca de voluntariat a través de l'associació Amics de Manitos que lluita contra la pobresa a Piura on més del 45% de la població viuen en condicions de vida molt precàries i on més d'un 12% viu en el que anomenem pobresa extrema.
Aquestes dues exalumnes de l'escola, ens van explicar que la seva feina consistia en ajudar a fer "adobes" (els materials amb què es construeixen els assentaments humans) i en anar algunes hores al dia a jugar a les ludoteques amb els nens i nenes d'allà per "ajudar-los a escapar-se durant una estona de la realitat en la que viuen" -va dir la Mercè-.
Al Perú van conèixer la família d'en Sadan, un noi que anava a l'escola i a més a més treballava en el reciclatge d'escombraries i en la construcció d' "adobes" per ajudar a la seva família a portar un plat a taula cada dia. També ens van explicar que les feines més comuns entre els joves eran : fer adobes, vendre productes al mercat, reciclar escombraries...i, en el cas de les noies, molt sovint, quedar-se a casa cuidant dels seus germans petits.
Jo trobo que no hi ha res que et faci créixer més com a persona que ajudar als més necessitats, i penso que des d'aquesta assignatura el professor està fent molt bona feina demanant a tanta gent que ens vinguin a explicar les seves experiències per adonar-nos de les desigualtats i la realitat que hi ha en el nostre món. Així, més endavant, podrem aportar la nostra ajuda per millorar el món

Ariadna Bagó (4t d'ESO)