dimarts, 6 de novembre de 2012

Educació Ètico-Cívica: El que podem apendre dels discapacitats (per Judit Giménez, 4t d'ESO)

El passat dia 29 d'Octubre va venir a classe l'Anna Güell, exalumna de l'escola, per explicar-nos el treball de recerca que va fer quan estava a batxillerat. El seu treball tractava sobre les persones discapacitades que practiquen algun esport; la veritat és que va ser molt interessant.
Ens va explicar, per exemple, el cas de l'Abderraman Ait Kamouch (que ja havíem treballat a classe http://www.elmundo.es/suplementos/cronica/2008/674/1221343205.html). Aquest noi, a qui li falta un braç des de que li van amputar quan tenia 8 anys, ha guanyat dues medalles olímpiques. També en va explicar el cas d'un noi que, malgrat partir una malaltia que li atrofia els ossos -i que l'acompanyarà fins a la mort- no perd l'esperança i manté força per practicar l'esport (no perdrà el temps ensopint-se, sinó que l'aprotfarà amb intensitat fent el que més li agrada).
L'exposició va ser molt productiva ja que l'Anna va expressar molt bé la seva tesi. Sens dubte, aquestes persones ens serviran a tots d'exemple (podeu veure les imatges en el power point que us adjuntem)
text: Judit Giménez (4t d'ESO)
fotografies: David Domínguez (professor ETC)
power point aquí : Anna Güell