dilluns, 29 d’octubre de 2012

Quim Monzó: Llegim "Mil cretins" a 4t d'ESO

Per tal de fomentar la lectura entre l'alumnat i donar a conèixer autors de renom en la nostra llengua, els nois i noies de 4t d'ESO han treballat el recull de contes "Mil cretins" de Quim Monzó.
   L'Eloi Bagó, de 4t d'ESO B, ens proposa la següent valoració:
   "El llibre que hem llegit porta per títol “Mil cretins” perquè els contes que conté expliquen històries sobre gent molt ingènua, força estúpida i amb comportaments poc normals; és a dir, explica històries en les quals els pesonatges protagonistes són uns cretins
   Hi apareixen molts persontages diferents i tots ells pateixen excentricitats. Per exemple: en el conte “Un tall” un alumne arriba a classe amb un enorme tall al coll I el professor, enlloc de fer anar a buscar una ambulància, i clava una bronca perquè no té educació. Un altre exemple el podem trobar en el conte “L’amor és etern”, en el que el protagonista es casa amb una noia només perquè està malalta i després, aquesta noia, es cura.
   M’ha semblat un llibre una mica estrany ja que està format per un seguit de contes protagonitzats per gent força rara. Ha estat entretingut de llegir i hi ha hagut algunes història bastant divertides.
   Personalment jo no hagués triat llegir un llibre com aquest ja que no m’agraden els llibres de relats curts. M’agrada més llegir una història que tingui un fil conductor, que m’enganxi i que em porti fins un final."
      En l'enllaç adjunt podeu veure el programa "El convidat" que TV3 va dedicar a l'autor del llibre.