dilluns, 15 d’octubre de 2012

Educació Etico-Cívica (per Judit Bertrán de 4t d'ESO)

El passat dilluns 9 d'octubre (a classe d'ETC) vàrem presenciar l'explicació d'una experiència viscuda per l'ex-alumna de l'escola Mariona Prat: el seu viatge i el seu voluntariat a Vietnam. El fet d'haver estat a Vietnam aportant ajuda i adquirint valors per a un mateix, considerem que és una experiència que tothom hauria de viure.

Amb el que ens va explicar la Mariona, vàrem veure que coses que veiem tant acceptades en la nostre societat (com l'educació sexual) en altres països són temes tabú i que la major part de la població desconeix. Vàrem apreciar la gratitud i el conformisme d'un país llunyà, valors que aquí moltes vegades ens falten. I també varem veure la freda crueltat d'aquest lloc poc desenvolupat i amb poques llibertats.

Tot el que varem escoltar ens va ser molt interessant, però el que més ens va cridar l'atenció i no oblidarem és que al recórrer món, moure't en altres cultures i societats, vivint experiències i tenint empatia amb altres persones, aprens certs valors que ningú et pot arribar a ensenyar enlloc.
Text: Judit Bertran  (4t d'ESO)
video: Mariona Prat