dimarts, 9 d’octubre de 2012

4t ESO: Voluntariat a Vietnam

Els alumnes de 4t d'ESO participen aquest any d'una experiència única.

El professor de l'assignatura  d'educació ètica i cívica (David Domínguez) ha coordinat un cicle de conferències adreçat als alumnes de 4t que té per objectiu conèixer experiències de solidaritat i voluntariat; per veure que, més enllà del que prediquem, el que compta és allò que fem.
Els protagonistes d'aquestes xerrades són exalumnes de l'escola, és a dir, nois i noies que (com els actuals estudiants d'ESO) van passar per les aules de l'Escola Pia de Calella i que, avui dia, continuen la seva formació a la universitat o s'incorporen al món laboral.
La primera d'aquestes xerrades va tenir lloc el passat dilluns 8 d'Octubre i la va impartir la Mariona Prat.

La Mariona s'ha graduat en Administració i direcció d'Empreses a la universitat ESADE i actualment estudia un màster en Comunicació de Marketing a la mateixa universitat.
Aquest estiu, però, la Mariona (en col·laboració amb l'associació AISEC) ha estat al Vietnam on ha conviscut durant 2 mesos amb una família nativa. Part de la seva experiència ha consistit en impartir uns tallers d'Educació Sexual a estudiants vietnamites i, a més, a col·laborar amb noies menors d'edat que al quedar embarassades han estat rebutjades per la família i la societat.
En les properes setmanes, l'alumnat de 4t podrà conèixer l'experiència d'altres exalumnes de l'escola que han viscut de ben aprop situacions de solidaritat que són un exemple per a tots.

text i fotografies: David Domínguez