dimarts, 23 d’octubre de 2012

4t d'ESO (Educació ètica i cívica) : Una Experiència a Bòsnia (per Roger Benjumea, alumne de 4t)

La Lara, una exalumna que està cursant la carrera de periodisme, va venir a l'escola dimecres passat (19 d'Octubre) per fer-nos una xerrada sobre les seves experiècies a Bòsnia : la més interessant la del "Paracaigudisme fotogràfic".
   La Lara va viatjar a Bòsnia (vint anys després de la guerra dels balcans) per practicar el reportatge fotogràfic, i allà va fer una activitat que consistia en baixar del cotxe en mig d'un lloc desconegut, contactar amb els habitants del país, fer-te "amic" d'ells i aconseguir fer-los un reportatge fotogràfic en el que es puguin veure els seus costums, les seves creences i com viuen després del conflicte armat que van patir.
   Quan va acabar les seves explicacions, els alumnes vam poder fer un seguit de preguntes: Com és que la gent de Bòsnia és tan oberta després d'haver passat una guerra tan cruel?, què va passar amb els camps de concentració?, com vas viure l'experiència de "paracaigudisme" fotogràfic? Que t'ha aportat personalment aquesta experiència?
   Sincerament, crec que va ser una bona xerrada perquè ens va ensenyar que hem d'aprofitar les experiències que ens ofereix la vida per tenir més habilitats que ens enforteixin de cara al futur.
text: Roger Benjumea (4t d'ESO)
power point de la xerrada (Autora :Lara Villalón): Aquí